ده نکته حسابداری برای فریلنسرها

بسیاری از مردم ترجیح می دهند برای خود کار کنند تا کارمند باشند. رئیس خود بودن نه تنها آزادی بیشتری برای کار به دلخواه شما به همراه دارد، بلکه مسئولیت بیشتری نیز به همراه دارد. مرتب کردن حساب های خود قطعا یکی از آنهاست. به عنوان یک فریلنسر، شما یک صاحب کسب و کار هستید و یکی از عوامل کلیدی تعیین کننده موفقیت تجاری شما نحوه مدیریت امور مالی و حساب های تجاری خود است.

ما با مشاغل در هر شکل و اندازه، با طیف گسترده ای از خدمات که برای نیازهای تجاری هر مشتری هدف قرار می گیرد، کار می کنیم. طی سال‌ها، تیم ما با مشاوره‌های ارزشمند در زمینه مالیات، حسابداری و برنامه‌ریزی مالی به رشد و توسعه بسیاری از استارت‌آپ‌ها و تاجران انفرادی کمک کرده است. ما فکر کردیم ممکن است مفید باشد که برخی از تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم، بنابراین نکات حسابداری را برای فریلنسرها گردآوری کرده ایم.

خود را به عنوان یک تجارت در نظر بگیرید

بسیاری از خلاقان مانند طراحان، نویسندگان یا هنرمندان از درگیر شدن با جنبه تجاری کسب و کار خود طفره می روند و ترجیح می دهند خود را در اشتیاق انتخابی خود غوطه ور کنند. سپس، زمانی که مهلت مالیاتی فرا می رسد، ایستگاه های وحشت نیز برپا می شود. 

امور مالی تجاری و شخصی را از هم جدا نگه دارید

درآمد کسب و کار شما با درآمد شخصی شما یکسان نیست. اگر این دو را به هم نزنید، زندگی (و منظور ما حساب‌های تجاری و اظهارنامه‌های مالیاتی شما) بسیار آسان‌تر می‌شود. یک حساب بانکی تجاری جداگانه داشته باشید تا بتوانید جریان نقدی خود را پیگیری کنید. بانکداری آنلاین به شدت توصیه می‌شود، و بسیاری از حساب‌ها بدون نیاز به حداقل موجودی یا هزینه‌های بانکی، برخلاف برخی از بانک‌های سنتی‌تر، رایگان هستند.

با بودجه ماهانه کار کنید

ایجاد یک بودجه به شما یک چارچوب مالی روشن می دهد که در آن می توانید ماه به ماه، سال به سال فعالیت کنید و رشد کنید. این به شما کمک می کند درآمد و هزینه های کسب و کار خود را به صورت ماهانه برنامه ریزی کنید، و یک نمای کلی از جایی که پول شما می رود، از جمله هر حوزه ای که بیش از حد و کم هزینه است که نیاز به اصلاح دارد، ارائه می دهد. مدیریت بودجه یک راه ساده و در عین حال هوشمندانه برای ماندن در امور مالی و دانستن میزان سرمایه گذاری در رشد کسب و کار است.

درآمد و هزینه های خود را پیگیری کنید

برای هر فریلنسر، این کاملاً حیاتی است که بدانید چقدر پول وارد و خارج می شود. در مورد میزان هزینه ای که قرار است برای محصولات یا خدمات خود هزینه کنید، تصمیم بگیرید و درآمد خود را به هنگام دریافت آن (بر اساس نقدی) یا ثبت پرداخت های قریب الوقوع (تعهدی) ثبت کنید. هزینه های خود را نیز پیگیری کنید – بسیاری از آنها از مالیات کسر می شوند و برای استفاده کامل، باید سابقه ای از هزینه های خود داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که تمام رسیدها را در مکانی امن نگهداری می کنید، بنابراین وقتی نوبت به اسناد مالیاتی سالانه می رسد، کاملا آماده هستید.

مقداری پول برای مالیات برگردانید

مالیات یکی از ملزومات زندگی است و به عنوان یک شغل آزاد راهی برای نادیده گرفتن آن وجود ندارد. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک در مورد این منطقه احساس ناراحتی می کنند، اما تا زمانی که شما آماده باشید لازم نیست اینطور باشد. درصدی (حداقل 25٪) از سود خود را برای مالیات در یک حساب جداگانه کنار بگذارید.

برای دوره های خشکی برنامه ریزی کنید

برخلاف شغلی که می دانید درآمد ماهانه شما چقدر خواهد بود، کار آزاد می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. درآمد شما بالا و پایین خواهد رفت، حتی با یک پایگاه مشتری قوی. ایجاد عادت پس انداز یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید. ارتباط با مشتریان سابق راه دیگری برای ایجاد کسب و کار بیشتر است و قدرت شبکه سازی برای تعامل با مشتریان جدید بالقوه را دست کم نگیرید.

کتاب های خود را مرتب نگه دارید

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که حسابداری را به نفع فعالیت های تجاری جالب تر به تعویق بیندازید، اما طولانی کردن آن باعث می شود در پایان سال کار بیشتری انجام شود. با یک سیستم بایگانی با کاربری آسان برای همه اسناد تجاری مناسب خود، سازماندهی کنید و سازماندهی کنید.

جریان نقدی و بودجه خود را حسابرسی کنید

عادت سالم انجام ممیزی های منظم، مقایسه بودجه ای که تعیین کرده اید با جریان نقدی واقعی خود داشته باشید. توجه داشته باشید که آیا افزایش و کاهش یا الگوی خاصی در درآمد و هزینه های شما در طول سال وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

فاکتورهای خود را مدیریت کنید

دریافت به موقع پول، رگ حیاتی همه مشاغل کوچک است، به این معنی که داشتن یک فرآیند صورتحساب موثر و برخورد کارآمد با آن اولویت اصلی است. اطمینان حاصل کنید که شرایط پرداخت خود را قبل از شروع کار با مشتریان به توافق می رسانید و بلافاصله پس از اتمام فاکتورها را ارسال می کنید. سیستمی قوی داشته باشید که به شما امکان می‌دهد فاکتورهای اولیه ارسال کنید، یادآوری‌هایی را برای مشتریانی که پرداخت نکرده‌اند پیگیری کنید، و به دنبال تاخیر در پرداخت باشید، زیرا این سنگ بنای یک عادت مالی سالم است که به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

از نرم افزار حسابداری استفاده کنید

نرم افزار حسابداری در طول سال ها راه طولانی را پیموده است و واقعاً هیچ ترسی از آن وجود ندارد.

👏🏻 حامی باش

💠 “فصلنامه تخصصی نظارت مالی” دغدغه آگاهی بخشی و تولید محتوای دسته اول در حوزه مالی و محاسباتی دارد. “فصلنامه تخصصی نظارت مالی” سعی می کند آنچه به عنوان محتوا تولید و انتشار می یابد، غنی، مختصر و کاربردی باشد. بیش از پنج سال است که فعال بوده ایم و سعی خواهیم نمود در ادامه نیز بهتر و بیشتر ادامه دهیم.

💠 می‌دانیم که شاید برای شما کم اهمیت باشد اما هر حمایتی برای ما از عجیب‌ترین اتفاق‌های این روزهاست. باور کنید. اگرچه هدف ما ارائه ی محتوای رایگان برای دسترسی راحت تر در سطح عموم افراد جامعه است اما حمایت شما باعث تداوم فعالیت و همینطور انگیزه ی بیشتر تیم “نظارت مالی” خواهد بود. ادامه حیات «نظارت مالی» به کمکهای شما وابسته است و به این وابستگی مفتخر است. پس دور از انتظار نیست که «نظارت مالی» نیز همچون دیگر مراکز و نهادهای خصوصی به تنگناهای اقتصادی گرفتار شود. با وجود این بنا داریم با حمایت مالی مخاطبان خود، مردم و نخبگان این مسیر را ادامه دهیم و برای بقای خود دلبسته کسانی هستیم که حیات و استقلال این رسانه را محترم می‌شمارند و برای ادامه راه همراهی و حمایت می‌کنند.

لینک درگاه حمایت شما از ما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.