مرور رده

مدیریت یکپارچه اطلاعات مالی دولتی

نظام یکپارچه مدیریت مالی بخش عمومی، به افراد و سازمان‌های مختلف از جمله مدیران مالی، رئیسان سازمان‌ها، کارشناسان حسابداری و حسابرسان وظایف خاص خود را اختصاص خواهد داد. با توجه به شفافیت بالا و دسترسی آسان به اطلاعات، نظام یکپارچه مدیریت مالی بخش عمومی، به کاهش هزینه‌های دولت، بهبود کارایی در استفاده از منابع، پاسخ‌گویی بهتر به نظام‌های حسابرسی و کنترل دقیق هزینه‌ها کمک می‌کند.

راهنمای گزارشگری ناظران مالی و اجرایی در برنامه هفتم توسعه

اجرای مؤثر برنامه‌های توسعه در بخش عمومی، مستلزم استقرار نظامی نظارتی است که بر پایه دقت، شفافیت و انسجام عمل کند. لینک دانلود رایگان راهنمای گزارشگری ناظران مالـی و اجرایی در برنامه هفتم توسعه ماده (۱۱۸) قانون برنامه هفتم توسعه ، با تعریف جایگاه «ناظر مالی» و «ناظر اجرایی»، سازوکاری دو‌بعدی برای تضمین سلامت مالی و ارزیابی اثربخشی عملکرد
ادامه مطلب ...

هوش مصنوعی در مدیریت مالی بخش عمومی

نقشه راه پیاده‌سازی مسئولانه هوش مصنوعی در مدیریت مالی دولت، رویکردی نو برای خلق ارزش در منابع عمومیدر عصر دیجیتال، دولت‌ها در سراسر جهان با شتابی فزاینده به سوی دیجیتالی‌سازی خدمات عمومی حرکت می‌کنند؛ فرآیندی که دیگر نه یک انتخاب، بلکه یک

راه اندازی سکوی هوشمند یکپارچه مالی دولت (FMIS)

رضا باقری‌اصل رئیس مرکز تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه از تشکیل کارگروه مشترک راهبری تحول دیجیتال و تدوین «ده فرمان اولیه» برای بهبود فرایندهای دیجیتالی در این سازمان خبر داد و گفت: «سکوی هوشمند یکپارچه مالی دولت با

دانلود رایگان گزیده مالی، اداری و اموالی قانون و ضوابط اجرایی بودجه ۱۴۰۴ و برنامه هفتم

دانلود رایگان PDF مجموعه جامع قوانین بودجه سال 1404، به همراه آخرین ضوابط اجرایی و متن کامل قانون برنامه هفتم توسعه. دسترسی آسان به مهم‌ترین مقررات مالی، محاسباتی، اداری، استخدامی و مدیریت اموال کشور. همین حالا دانلود کنید!

قواعد و چالش های مدیریت دارایی بخش عمومی

مدیریت دارایی بخش عمومی شامل مدیریت موثر دارایی های دولتی مانند زیرساخت ها، زمین، ساختمان ها و تجهیزات است. این شامل فعالیت‌هایی مانند مدیریت موجودی، نگهداری، بهینه‌سازی استفاده و برنامه‌ریزی استراتژیک می‌شود تا اطمینان حاصل شود که

بخشنامه اصلاح طبقه بندی اقتصادی هزينه ها

اصلاح طبقه بندي اقتصادي هزينه ها موضوع جزء ۲ بند ك تبصره(۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲فاز اول اصلاح نظام طبقه بندی بودجه و شناسه گذاری رخدادهای مالی (اصلاح و تطبیق طبقه بندی و شناسه گذاری هزینه ای بودجه عمومی) لینک دانلود بخشنامه و فایل ها و

فرض تداوم فعالیت در بخش دولتی و بخش عمومی

بسیاری فرض تداوم فعالیت در بخش دولتی را "بیمعنی" میدانند، از طرفی در بخش خصوصی، تداوم فعالیت یکی از حوزه‌های کلیدی است، زیرا سهامداران و وام دهندگان می‌خواهند قبل از تصمیم گیری درباره یک واحد تجاری، بدانند که آیا این واحد تداوم فعالیت

اهمیت اصلاح سیستم تدارکاتی بر اساس نظام مدیریت مالی یکپارچه دولت

در حال حاضر، سیستم تدارکاتی دولتی در ایران با چالش‌های بزرگی از جمله عدم انعطاف‌پذیری و بوروکراسی بالا و عدم کارایی و اثربخشی مواجه است. اصلاح این سیستم بهسمت نظام مدیریت مالی یکپارچه دولت، بهعنوان یک رویکرد مدرن و کارا، می‌تواند به

گزارشگری غیرمالی در بخش دولتی و بخش عمومی

گزارشگری غیرمالی نحوه برخورد با موضوعات کلیدی را که میتواند بر سازمان تأثیر بگذارند - از جمله تأثیر مالی، توصیف میکند، که البته بر اساس ارقام مالی معمول نیست، اما با این وجود به ذینفعان درک درستی از آنچه در حال اتفاق افتادن است و دورنمای

داده ها در حسابرسی

تجزیه و تحلیل داده ها به حسابرسان کمک می کند تا به سوالات مختلف و پیچیده پاسخ دهند. و این به دلیل اینکه بسیاری از اطلاعات مالی و بودجه ای در سیستم های دیجیتال ذخیره می شود، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. البته بازیابی این اطلاعات بدون تجزیه