مرور رده

مدیریت یکپارچه اطلاعات مالی دولتی

نظام یکپارچه مدیریت مالی بخش عمومی، به افراد و سازمان‌های مختلف از جمله مدیران مالی، رئیسان سازمان‌ها، کارشناسان حسابداری و حسابرسان وظایف خاص خود را اختصاص خواهد داد. با توجه به شفافیت بالا و دسترسی آسان به اطلاعات، نظام یکپارچه مدیریت مالی بخش عمومی، به کاهش هزینه‌های دولت، بهبود کارایی در استفاده از منابع، پاسخ‌گویی بهتر به نظام‌های حسابرسی و کنترل دقیق هزینه‌ها کمک می‌کند.

قواعد و چالش های مدیریت دارایی بخش عمومی

مدیریت دارایی بخش عمومی شامل مدیریت موثر دارایی های دولتی مانند زیرساخت ها، زمین، ساختمان ها و تجهیزات است. این شامل فعالیت‌هایی مانند مدیریت موجودی، نگهداری، بهینه‌سازی استفاده و برنامه‌ریزی استراتژیک می‌شود تا اطمینان حاصل شود که دارایی‌های عمومی به طور کارآمد و مؤثر برای پاسخگویی به نیازهای جامعه استفاده می‌شوند. محتوا و نوشته های تخصصی
ادامه مطلب ...

بخشنامه اصلاح طبقه بندی اقتصادی هزينه ها

اصلاح طبقه بندي اقتصادي هزينه ها موضوع جزء ۲ بند ك تبصره(۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲فاز اول اصلاح نظام طبقه بندی بودجه و شناسه گذاری رخدادهای مالی (اصلاح و تطبیق طبقه بندی و شناسه گذاری هزینه ای بودجه عمومی) لینک دانلود بخشنامه و فایل ها و

فرض تداوم فعالیت در بخش دولتی و بخش عمومی

بسیاری فرض تداوم فعالیت در بخش دولتی را "بیمعنی" میدانند، از طرفی در بخش خصوصی، تداوم فعالیت یکی از حوزه‌های کلیدی است، زیرا سهامداران و وام دهندگان می‌خواهند قبل از تصمیم گیری درباره یک واحد تجاری، بدانند که آیا این واحد تداوم فعالیت

اهمیت اصلاح سیستم تدارکاتی بر اساس نظام مدیریت مالی یکپارچه دولت

در حال حاضر، سیستم تدارکاتی دولتی در ایران با چالش‌های بزرگی از جمله عدم انعطاف‌پذیری و بوروکراسی بالا و عدم کارایی و اثربخشی مواجه است. اصلاح این سیستم بهسمت نظام مدیریت مالی یکپارچه دولت، بهعنوان یک رویکرد مدرن و کارا، می‌تواند به

گزارشگری غیرمالی در بخش دولتی و بخش عمومی

گزارشگری غیرمالی نحوه برخورد با موضوعات کلیدی را که میتواند بر سازمان تأثیر بگذارند - از جمله تأثیر مالی، توصیف میکند، که البته بر اساس ارقام مالی معمول نیست، اما با این وجود به ذینفعان درک درستی از آنچه در حال اتفاق افتادن است و دورنمای

داده ها در حسابرسی

تجزیه و تحلیل داده ها به حسابرسان کمک می کند تا به سوالات مختلف و پیچیده پاسخ دهند. و این به دلیل اینکه بسیاری از اطلاعات مالی و بودجه ای در سیستم های دیجیتال ذخیره می شود، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. البته بازیابی این اطلاعات بدون تجزیه

حسابرسی تدارکات موثر به منظور دستیابی به بالاترین ارزش ناشی از مدیریت داراییها

حسابرسی تدارکات یک فرآیند حیاتی است که به منظور ارزیابی و تضمین صحت و کارایی فعالیت‌های مربوط به تدارکات و مدیریت دارایی‌ها انجام می‌شود. هدف اصلی حسابرسی تدارکات، اطمینان از اینکه سازمان‌ها از بهترین روش‌ها و رویه‌ها برای تأمین نیازهای

رویکرد در یک سیستم مدیریت دارایی عمومی چیست و به چه سوالات مهمی در مورد دارایی های دولتی پاسخ می…

مدیریت دارایی های دولت نباید فقط محدود به اتخاذ تصمیمات مالی باشد، بلکه باید مدیریت کلیه جنبه های مرتبط با دارایی ها از جمله حفاظت، نظارت، اندازه گیری و گزارشگری را فراهم نماید. اتخاذ استانداردهای مناسب برای رویه های تایید، تدابیر احتیاطی و…

حسابرسی دارایی های ثابت غیرمنقول برای مدیریت صحیح داراییهای دولتی

بر اساس تحقیقات انجام شده، در کشور در انگلستان بخش‌های جداگانه بخش عمومی ملزم شده‌اند در مورد پرتفوی املاک و مستغلات خود گزارش دهند. این گزارش‌ها، وضعیت املاک را همراه با معیارهای عملکرد منتشر می کند که پس از ادغام با سایر گزارش ها(گزارش

خلاصه ای از روند اصلاحات نظام “مدیریت مالی ترکیه”

ترکیه از اوایل دهه 2000 اصلاحات جامع مدیریت مالی عمومی (PFM) را به منظور ارتقاء انضباط مالی و ثبات اقتصاد کلان دنبال کرده است. این اصلاحات که به عنوان بخشی از تثبیت مالی اجرا شده‌اند، نه تنها به کاهش قابل توجه کسری بودجه و بدهی کمک