دارایی محتوا چیست و چرا تولید محتوا مهم است؟

تولید محتوا به مشارکت در اهدای اطلاعات به هر رسانه‌ای و به‌ویژه رسانه‌های دیجیتال گفته می‌شود. اطلاعات اهدایی مذکور برای یک کاربر نهایی در زمینه‌های خاص است.

چرا تولید محتوا مهم است؟

تولید محتوا بهترین روش بازاریابی است. هنگامی که محتوا ایجاد می کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را به مخاطبان خود ارائه می دهید، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب می کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می کنید.

هدف تولید محتوا چیست؟

می خواهید برای چه کسی و یا چه چیزی محتوا تولید کنید؟ زمینه و مخاطب تولید محتوا کیست یا چیست؟ فرهنگ، عقاید و علایق مخاطب چیست؟ قرار است تولید محتوا چه نتایجی را به دنبال داشته باشد و یا چه تاثیری بر مخاطب بگذارد؟ کدام بستر و نوع ارائه بیشترین تاثیر را خواهد داشت؟ همه اینها و بسیاری متغیرهای دیگر بستگی به هدف تولید محتوا داشته و از هدفی به هدف دیگر کاملا متفاوت است. به عنوان مثال تولید کنندگان محتوا دریافتند که موثرترین انواع محتوا در هر مرحله از سفر خریدار متفاوت است. در این حوزه پادکست و ویدیوها از محبوب ترین محتواها هستند.

انواع محتوای محبوب

محبوب ترین انواع محتوا که البته می تواند در هر زمان و دوره ای متفاوت از امروز باشد، عبارتند از:

• پست های وبلاگ و مقالات کوتاه
• خبرنامه ایمیل
• ویدئوهای از پیش تولید شده
• اینفوگرافیک، نمودار و عکس

آینده تولید محتوا

به نظر می رسد محتوا بیشتر و بیشتر بصری می شود. در همه اشکال بازاریابی محتوا، محتوای بصری به سرعت در حال رشد است و در راه تبدیل شدن به محبوب ترین نوع محتوا است.

دارایی محتوا چیست؟

سبک زندگی و علائق و شیوه رفع نیازهای بشری با توجه به تغییرات روزافزون تکنولوژی تغییر نموده و به سرعت نیز در حال تغییر است. بسیاری از فرآیندها و روش ها و قاعده ها برای نظم بخشی به امور پیرامون از جمله حسابداری، که بیشتر وابسته به تحلیل های ذهنی است به روی سکوی های چند لبه قرار گرفته است.

وقتی زمین در عنصر ماده، رقیبی در حالت مجاز پیدا کرد، مفهوم مالکیت در حقوق و مفاهیم خودساخته ذهنی همچون دارایی، سود، هزینه و … که خود پیچیده بودند، پیچیده تر و مبهم تر شدند تا به ذهن بشر یادآوری کنند که چقدر از تکنولوژی بازمانده اید!

دارایی محتوا هر محتوایی است که یک تولید کننده محتوا، در خدمت یک هدف تجاری یا عمومی بزرگتر به کار می برد. دارایی های محتوا زمانی بیشترین ارزش را دارند که پس از در نظر گرفتن دقیق مخاطبان، هدف و اهداف محتوا، به صورت استراتژیک ایجاد و مورد استفاده قرار گیرند.

دارایی های محتوا می توانند طولانی (یک کتاب الکترونیکی) یا کوتاه (چک لیست) یا چند رسانه ای مانند یک ویدیو یا پادکست باشند. می‌توان آن‌ها را نام‌گذاری نکرد – یعنی به‌طور رایگان در دسترس قرار داد و یا می‌توان آن‌ها در ازای وجه منتشر کرد.

گاهی یک دارایی محتوا در هر یک از بسترهای انتشار، ارزش و سودآوری بسیار زیاد از آنچه سایر دارایی ها ایجاد می کنند دارد. اما این دارایی در چرخه حسابداری واحد تجاری، سود یا هزینه یا دارایی شناسایی می شود؟

تولید محتوا اغلب به عنوان یک سربار بازاریابی در نظر گرفته می شود. اما در نظر گرفتن محتوا به عنوان یک دارایی و محاسبه ارزش آن، چندین مزیت مهم را به دنبال دارد.

هزینه هزینه ای است که در فرآیند ایجاد درآمد (فروش) متحمل می شود، در حالی که یک دارایی چیزی است که تحت مالکیت و کنترل کسب و کار است که ارزش مداوم را ارائه می دهد.

ارزش گذاری دارایی های نامشهود دشوار است زیرا منحصر به فرد هستند، نمی توان آنها را آزادانه داد و ستد کرد و ممکن است فقط برای شرکتی که آنها را ایجاد کرده ارزش داشته باشد. به همین دلیل در ترازنامه ظاهر نمی شوند. با این حال، آنها می توانند بخش مهمی از ارزش واقعی یک شرکت یا منبع کلیدی مزیت رقابتی باشند. برای یک شرکت کشف دارو، مالکیت معنوی احتمالاً مهم‌ترین دارایی است. با ارزش ترین دارایی (چه ملموس یا ناملموس) محتوای این سایت است.
به همین دلیل است که اغلب بین ارزش دفتری یک شرکت (ارزش بازار تمام دارایی‌های موجود در ترازنامه آن) و قیمتی که شرکت دیگری برای خرید آن می‌پردازد (یا ارزش بازار آن ، اگر یک شرکت بورسی باشد) اختلاف وجود دارد. یک کسب و کار بسیار بیشتر از همه چیزهای فیزیکی است که در اختیار دارد. و همانطور که اقتصاد دانش محورتر می شود، دارایی های نامشهود اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

آیا محتوا “در نتیجه رویدادهای گذشته توسط شرکت کنترل می شود”؟ بله، زیرا یا در داخل نوشته شده است، یا بر اساس قرارداد تولید شده است، و اکنون در اختیار شرکت است. “رویداد گذشته” ایجاد محتوا است و “کنترل” از مالکیت مستقیم ناشی می شود. این قسمت از تعریف کاملاً واضح است.

برخی از انواع محتوا – مانند یک کمپین تبلیغاتی برای ارتقای فروش یک‌فره – نسبتاً زودگذر هستند. آنها ارتباطات “یک شات” با طول عمر کوتاه هستند که پس از آن ارزش کمی دارند. بنابراین آنها احتمالاً به عنوان هزینه طبقه بندی می شوند: هزینه های متحمل شده در فرآیند تولید فروش.

فرض کنید کسب و کار شما یک راهنمای آنلاین «چگونگی» در مورد تعمیر و نگهداری ماشین چمن زنی منتشر می کند. راهنمای شما ارتباط پایداری دارد و با به‌روزرسانی‌های جزئی، می‌تواند به طور نامحدود آنلاین بماند. محبوبیت خود را نشان می دهد، به طور گسترده به اشتراک گذاشته می شود و به زودی برای عبارات جستجوی محبوبی مانند “چگونه یک ماشین چمن زنی را تعمیر کنیم” در رتبه بالایی قرار می گیرد. در نتیجه، ترافیک وب را جذب می کند و اعتماد به برند شما ایجاد می کند و به شما برتری نسبت به رقبا می دهد. اگر بخشی از آن ترافیک یا سرقفلی به فروش تبدیل شود، شما از منبعی که کنترل آن را در دست دارید متوجه مزیت اقتصادی مستمری می‌شوید – به عبارت دیگر، محتوای شما یک دارایی است نه هزینه.

پیامدهای دیدن محتوا به عنوان یک دارایی

در نظر گرفتن محتوا به عنوان یک دارایی فقط یک نکته معنایی یا حسابداری نیست. این پیامدهای مهمی برای نحوه در نظر گرفتن و مدیریت تولید محتوا دارد.

تولید محتوا ارزش اضافه می کند. توسعه محتوا فقط یک هزینه نیست: دارایی های واقعی ایجاد می کند که ارزش ماندگاری را به یک تجارت اضافه می کند. این نکته می تواند به سرمایه گذاری در محتوا کمک کند، به ویژه در مراحل کاهش هزینه.

محتوا می تواند به ارزش ملموس اضافه کند. در حالی که محتوا یک دارایی نامشهود است، اما می تواند ارزش ملموسی به کسب و کار اضافه کند. این امر تولید محتوا را از تمرینات ساخت برند خالص متمایز می کند.

محتوا نیاز به نگهداری دارد. به عنوان یک دارایی ارزشمند، محتوا باید در شرایط خوبی نگه داشته شود – مثلاً با به روز رسانی یا اضافه کردن به آن. عدم انجام این کار باعث کاهش ارزش دارایی می شود: از نظر حسابداری، ارزش دارایی کاهش می یابد.

محتوا باید به طور موثر استفاده شود. مانند هر دارایی دیگری، محتوا باید به طور موثر استفاده شود، نه از بین رفتن یا هدر رفت. عدم دریافت بهترین مطالب از محتوای خود مانند باز گذاشتن پنجره ها هنگام روشن بودن سیستم گرمایشی است. به زبان حسابداران، هرچه کارآمدتر از محتوای خود استفاده کنید، گردش دارایی یا بازده دارایی شما بهتر است .

محتوا را نمی توان تمام کرد. برخلاف دارایی‌های فیزیکی مانند بنزین، محتوا یک چیز نامشهود است که نمی‌توان آن را «استفاده» کرد. می‌توانید بارها و بارها و حتی به روش‌های مختلف به طور همزمان از آن استفاده کنید – و هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، ارزش بیشتری به شما ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، محتوا را می توان تغییر کاربری داد و در قالب های دیگر بسته بندی کرد، در رسانه های متعدد منتشر کرد، به ماژول ها تقسیم کرد یا با محتوای دیگر ترکیب کرد.

👏🏻 حامی باش

💠 “فصلنامه تخصصی نظارت مالی” دغدغه آگاهی بخشی و تولید محتوای دسته اول در حوزه مالی و محاسباتی دارد. “فصلنامه تخصصی نظارت مالی” سعی می کند آنچه به عنوان محتوا تولید و انتشار می یابد، غنی، مختصر و کاربردی باشد. بیش از پنج سال است که فعال بوده ایم و سعی خواهیم نمود در ادامه نیز بهتر و بیشتر ادامه دهیم.

💠 می‌دانیم که شاید برای شما کم اهمیت باشد اما هر حمایتی برای ما از عجیب‌ترین اتفاق‌های این روزهاست. باور کنید. اگرچه هدف ما ارائه ی محتوای رایگان برای دسترسی راحت تر در سطح عموم افراد جامعه است اما حمایت شما باعث تداوم فعالیت و همینطور انگیزه ی بیشتر تیم “نظارت مالی” خواهد بود. ادامه حیات «نظارت مالی» به کمکهای شما وابسته است و به این وابستگی مفتخر است. پس دور از انتظار نیست که «نظارت مالی» نیز همچون دیگر مراکز و نهادهای خصوصی به تنگناهای اقتصادی گرفتار شود. با وجود این بنا داریم با حمایت مالی مخاطبان خود، مردم و نخبگان این مسیر را ادامه دهیم و برای بقای خود دلبسته کسانی هستیم که حیات و استقلال این رسانه را محترم می‌شمارند و برای ادامه راه همراهی و حمایت می‌کنند.

لینک درگاه حمایت شما از ما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.